בכתבה בערוץ 10, נטען שאין תועלת בתוספי תזונה. טענה זו מופרכת לחלוטין. במשך שמונים שנה, מאז גילוים של ויטמינים, עשרות אלפי מחקרים הוכיחו את תועלתם. כמה דוגמאות על ויטמין E יוכיחו את שטחיות הטענות.
מדענים ערכה ניתוח (מטה-אנליזה) של 67 מחקרים על יותר מ-233,000 אנשים והגיעה למסקנה שתוספי מזון עלולים לקצר את חייך. חוקרים אלו התעלמו מאלפי מחקרים ובחרו רק את אלו שתמכו במסקנה שלהם.
מחקר חדש הכריז כי תוספי תזונה עלולים לקצר חיים. ההודעה לעיתונות התקבלה ללא ביקורת, והופיעו כתבות רבות בנושא. מה באמת היה כוחו של המחקר ומה היו ממצאיו? האם הציבור מקבל בקלות רבה מידי כל דבר שנקרא מחקר?
בשנת 2005, מטה-אנליזה של 19 מחקרים שעסקו בקשר בין ויטמין E לתוחלת חיים סיכם: "מינונים גבוהים של ויטמין E עלולים להגביר תמותה, ומוטב להימנע מנטילתם."
המאמר מנתח את המחקר ומגיע למסקנות אחרות.
מחקר יופיטר (Jupiter Study) מצא שתרופות סטטין להורדת כולסטרול מורידות גם CRP, חלבון שהוא גורם סיכון למחלות לב. המאמר מנתח את מסקנות המחקר. ויטמינים ומינרלים מסוימים מורידים CRP גם הם, כמוכח מחקרית.